CATOSFERA de sabó (I)

Durant el passat cap de setmana vaig assistir a algunes de les jornades de la Catosfera, unes jornades centrades en els blocs dels paisos catalans. No vaig poder anar-hi a totes per que treballava i vaig ser poc previsor en demanar-me algun dia de festa a la feina. De tota manera la impressió que vaig tenir de tot plegat va ser de força difusió i molta especulació espontània. Alguna cosa així com “els blogs estan de moda” i per ser-hi en el cotarro també haig de tenir-ne un.

Home! jo tampoc estic fora de les modes. No visc en una cabanya a la muntanya. Visc a la ciutat i tot plegat m’influeix però no crec que sigui aquesta la raó principalment el per què faig un blog… El fet d’escriure amb un ordinador, tenir una connexió a internet i voler dir alguna cosa crec que ja és suficient per escriure un blog. I tenir temps!!! Sobretot.

Pot ser que tinguis molt de temps i no tinguis res que explicar. Falta una mica això, el voler explicar. Després, també ho has d’explicar d’una manera atractiva i correcte. De que serveix explicar alguna cosa que ja ha publicat un altre blog? Per cert, aprofito per dir públicament que estic fart de els Apple, el Mac, el Ipod i la mare que els va parir!!! Apple els hi deu donar pasta o els hi deu regalar alguna cosa, per què si no no m’ho explico el que hi hagin tants blogs que diguin el mateix d’aquesta brossa tecnològica.Una altra vegada m’estic perden. Doncs bé, parlava de la CATOSFERA.

Vaig anar el divendres després de la inauguració oficial: l’Alcalde de Granollers, la regidora de cultura de Granollers, un diputat delegat de la Diputació de Barcelona, un secretari de telecomunicacions de la Generalitat, i el director del Centre Tecnològic i Universitari de Granollers. El discurs institucional no m’interessa. Si diguessin alguna cosa diferent… però mai és així.

Les ponències inaugurals de Cèsar Calderón i Marc Vidal les vaig escoltar en prou feines. A la sala annexa, que era on hi era jo, estava plena d’elements gilipolles que no sabien el que era estar escoltant una conferència sense unes tapes i cerveses. Jo, sense cerveses tampoc ser estar i vaig sortir a comprar-me’n un parell. Mireu si eren gilipolles que a sobre, quant els hi vaig demanar amb educació que callessin es van ofendre i tot. En un moment donat, entre conferència i conferència em vaig girar i els vaig dir educadament. “Ara ja podeu parlar…”, i un de la manada, amb somriure de gilipolles, em va contestar “Gràcies per donar-nos permís per parlar.” Serà gilipolles!!!! En pocs minuts tots aquells elements van abandonar la sala i no vaig tornar-los a veure i vam quedar quatre gats seguint les conferències…. Després vaig veure les conferències de Juan Varela i Vicent Partal sota el títol”Codi ètic blocaire”. No em va quedar res clar. Jo penso…cal? Allà ell no?. Per exemple, està mal dit dir “element gilipolles” enlloc de cretí, neci o estúpid. Cal no posar castellanismes?…

També hem vaig empassar les dedicades a “Blocs i educació”. Molt interessant l’aportació de J.A. Donaire, professor 2.0 de la Universitat de Girona, un visionari.

El dissabte no vaig poder anar a les conferències de la tarda i em vaig tenir que conformar a veure els polític en acció. En Daniel Cirera del PP no va “poder” venir “per problemes d’agenda”. Molt trist de no haver enviat algun lacai. A mi m’hagués agradat escoltar-lo. Suposo que no tenien res a dir. Res de res.

(…)

Responder

